15 лютого (2 лютого за старим стилем) Свята Православна Церква святкує Стрітення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа.
Цього дня не ,,зима з весною зустрічається" (як каже повір’я), а відзначається одна з ключових подій в історії взаємин Бога й людини: Богомладенця, принесеного на 40-й день після народження в єрусалимський храм, зустрічає праведний Симеон. У цій події Церква вбачає зустріч двох Завітів: на зміну Старому Завіту, який персоніфікує старець Симеон, приходить Завіт Новий, що дасть людям втілений Месія-Христос.
Древні історики повідомляють, що єгипетський цар Птоломей II Філадельф (285-247 рр. до Різдва Христового) побажав поповнити свою знамениту олександрійську бібліотеку текстами Священних книг. Він запросив з Єрусалима книжників. Синедріон послав своїх мудреців. Серед 72 вчених, які прибули до Олександрії для перекладу Священного Писання грецькою мовою, був запрошений і праведний Симеон.
Праведний Симеон перекладав книгу пророка Ісаї. Прочитавши в оригіналі слова ,,Ось, Діва в утробі прийме і народить Сина” (Іс. 7, 14), він вирішив, що слово ,,Діва” тут вживається помилково, замість слова ,,Жінка”, і хотів виправити текст. У цей момент йому з’явився Ангел і стримав його руку, кажучи: ,,Май віру написаним словам, ти сам переконаєшся, що вони сповняться, бо не побачиш смерті, доки не побачиш Христа Господа, Який народиться від Чистої і Пренепорочної Діви”. З того дня праведний Симеон став очікувати пришестя Месії.
І коли настали дні очищення за законом Мойсеєвим, то принесли Дитя Ісуса до Єрусалима, щоб поставити перед Господом, як написано в законі Господньому, щоб усяка дитина чоловічої статі, яка розкриває утробу, була посвячена Господеві. І щоб принести в жертву, як сказано в законі Господньому дві горлиці або двоє голуб’ят (Лк. 2, 22-24).
У цей день (40-й після Різдва Христового) праведний Симеон був приведений Духом Святим у храм. І коли батьки принесли Немовля Ісуса, щоб зробити з ним за законним звичаєм, він взяв Його на руки, благословив Бога і сказав: ,,Нині відпускаєш раба Твого, Владико, за словом Твоїм, з миром, бо побачили очі мої спасіння Твоє, яке Ти приготував перед лицем усіх народів, світло на просвітлення язичників і славу народу Твого Ізраїля” (Лк. 2, 27-32).
Йосиф же і Мати Його дивувалися сказаному про Нього. І благословив їх Симеон і сказав Марії, Матері Його: ,,Ось лежить Цей на падіння і на піднесення багатьох в Ізраїлі і на знак сперечання, – і Тобі Самій душу пройме меч, – щоб відкрилися помисли багатьох сердець” (Лк. 2, 33-35).
Далі святий Євангеліст оповідає: Тут була й Анна-пророчиця, дочка Фануїлова, з коліна Асирова, яка досягла глибокої старості, проживши з чоловіком сім років від дівоцтва свого; вдова вісімдесяти чотирьох років, яка не відходила від храму, постом і молитвою служачи день і ніч. Прийшовши тієї години, вона славила Господа і говорила про Нього всім, хто чекав спасіння в Єрусалимі (Лк. 2, 36-38).
Про святого і праведного Симеона Богоприїмця відомо, що він помер, проживши понад 300 років. В VI столітті святі мощі його були перенесені до Константинополя.
У день Стрітення Господнього в православних храмах, за благочестивою традицією, освячуються свічки. Традиція ця походить від стародавнього звичаю влаштовувати в день Стрітення хід містом із запаленими світильниками (на зразок хресного ходу). Потім з’явилося повір’я, що ці свічки охороняють житло від удару блискавки. Насправді ж у молитвах на освячення свічок на Стрітення Господа Бога прохають про те, щоб, як запалені свічки своїм світлом розганяли нічний морок, так і наші душі, просвічені Духом Святим, уникали гріховної темряви (сліпоти).
Стрітенська свічка важлива як символ просвіченості серця Духом Святим, а якщо цього немає й свічка сприймається просто як обряд або традиція, то вона втрачає свій зміст і перетворюється на язичницький магізм.
За матеріалами офіційного сайту Української Православної Церкви Київського Патріархату ,,Церква.інфо”
З нагоди світлого празника Стрітення Господа нашого Ісуса Христа в кафедральному Соборі Різдва Христового було звершено уставні Богослужіння.
Напередодні свята, ввечері 14 лютого, було відслужено Всеношну службу (9 час, Вечірню, Ранню та 1 час). У сам день Стрітення Господнього святкове Богослужіння розпочолося з читання Акафіста, 3-го та 6-го Часів, а також була звершена Божественна Літургія архієрейським чином. Очолив Божественну Літургію Архієпископ Чернівецький і Кіцманський Онуфрій.
Після святкового відпусту Літургії Високопреосвященнійший Владика звернувся до присутніх із вітальним словом.
Завершилося Богослужіння водосвятним молебнем та освяченням свічок.
Прес-центр Кіцманської єпархії