Православна Буковина
офіційний веб-сайт Кіцманської єпархії Української Православної Церкви Київського Патріархату
 
Православна Буковина
Головна
Архієрей
Єпархія
Історія
Буковинські святині
Благочиння
Новини
Видавничий відділ
Проповіді
Послання
Статті
Кафедральний собор
Духовенство
Парафії
 
 
 
 
     
 

 
 
» День ангела настоятеля храму в м. Заставна та храмове с ...
» освячення хреста в м. Сторожинець
 
Православна Буковина » Статті » Таїнства Причастя та Сповіді
Таїнства Причастя та Сповіді
 
Таїнства Причастя та Сповіді

Церква установлена Богом для того, щоб проводити людство дорогою спасіння. Для здійснення нашого спасіння Свята Церква має Таїнства, як інструмент для задоволення потреб нашого духовного життя. Таїнство – це священнодія, яка під видимим виглядом звіщає душі віруючого християнина невидиму благодать Божу, та є установленим Господом, і через яке всі вірні отримують Божу Благодать. В Православній Церкві є сім таїнств: Хрещення, Миропомазання, Євхаристія (Причастя), Сповідь, Єлеоосвячення (Соборування), Шлюб та Священство.
Одним з найголовніших таїнств є таїнство Причастя (Євхаристії). В таїнстві Причастя ми сподобляємося укріплення та вдосконалення нашого духовного життя, через споживання спасительної їжі та пиття – Пречистого Тіла та Крові Господа нашого Ісуса Христа, та при щирому з’єднанні з самим джерелом нашого життя (Пс. 35, 10).
Причастя – це таїнство, в якому християнин, під виглядом хліба і вина, причащається істинного Тіла та Крові нашого Спасителя. Це таїнство є вище від всіх інших таїнств православного віросповідання, тому що воно є:
1) Надлишком таємності та неосяжності, тому що хліб і вино в цьому таїнстві перетворюються на Тіло і Кров Христові.
2) Надлишком Божої любові до нас, котрий подає нам Себе в цьому таїнстві.
3) Не тільки спасительним промислом про нас але і є жертва Богу за всіх, що закликає на нас Боже милосердя.
Таїнство Причастя з давніх-давен називалося по-різному:
1) Євхаристією, тому що саме це грецьке слово вживається в оригіналі Святого Письма «і, поблагословивши, переломив і сказав: Прийміть, споживайте, це є Тіло Моє, що за вас ламається» (1 Кор. 11.24).
2) Вечерею Господньою, тому що було встановлено на вечері Ісуса Христа з учениками.
3) Трапезою Господньою, Христовою, священною та тайною (1 Кор. 11, 20), через те, що воно подає нам спасительну їжу та пиття.
4) Таїнство престолу, тому що звершується у вівтарі на престолі.
5) Хлібом Господнім та Чашею Страшною, через використання в цьому таїнстві хліба та чаші з вином.
6) Чашею Благословенною, через образ освячення святих Дарів.
7) Тілом Христовим, Господнім, Спасительним, Святим та Кров’ю Христовою Чесною, через те, що під виглядом хліба та вина подаються Тіло і Кров Христові.
8) Причастям, спілкуванням, бо причащаючись і долучаючись до цього таїнства ми робимось єдиними з Господом Ісусом і між собою.
9) Чашею життя, спасіння через благодатну дію в нас.
10) Тайнами Святими, Божественними, Небесними, по своїй сутності та неосяжності нами.
11) Жертвою Святою, Тайною, тому що дійсно служить жертвою для милості Божої.
Частково охарактеризувавши таїнство Причастя, слід знати, що Православна Церква подає Святі Тайни своїм вірним, і тільки їм, і лише після ретельної підготовки. Причастя Святих Таїн є важливим і необхідним для кожного з православних християн: «Хто Тіло Моє споживає та Кров Мою п'є, той має вічне життя, і того воскрешу Я останнього дня» (Ін. 6, 54).
Найважливішою частиною підготовки до прийняття Божественних Таїн є інше таїнство Сповіді, або Покаяння.
Таїнство Сповіді - це священнодія, в якій пастир Церкви, тобто священик, силою Святого Духа, розрішає християнину, що кається та сповідається, (тобто видимо сповідує свої гріхи), гріхи, зроблені після Хрещення, так що християнин робиться новим і освяченим, яким він був після Хрещення.
Давні вчителі Церкви називали таїнство Покаяння: розрішенням, Сповіддю, примиренням, другим Хрещенням.
Для того, щоб ті, що приступають до Таїнства Покаяння дійсно отримали відпущення гріхів, то від них , за вченням Православної Церкви, вимагаються наступні умови:
1) Жаль за заподіяні гріхи. Той, хто кається не може не розуміти всієї важкості своїх гріхів та їх згубних наслідків, не може не відчувати свої вини перед Богом, своєї недостойності, не може не сумувати серцем. Це почуття повинне бути внутрішнім, бо в одному тільки усному вияві немає покаяння. Жаль за заподіяні гріхи повинно виходити від совісті людини. «Чим більше ми згрішили, тим більше ми повинні плакати за гріхи» (св. Кипріан).
2) Твердий намір змінити своє життя. «Отож, учиніть гідний плід покаяння!» (Мт. 3,8) «Не той, сповідує гріх свій, хто каже, що згрішив, а той хто побачив гріх свій та зненавидів його» (св. Василій Великий).
3) Віра в Ісуса Христа та надія на його Милосердя. «Бо під небом нема іншого Ймення, даного людям, що ним би спастися ми мали» (Дії. 4, 12). Як би ми тяжко не жалкували за заподіяні нами гріхи без віри в Бога спастися не можна, і одержати від нього відпущення гріхів. Бо як можна попросити прощення в того кого ми взагалі не визнаємо.
4) Усне визнання гріхів перед священиком. Необхідність цього сама собою очевидна з того, що розрішити гріхи в таїнстві Покаяння повинен священик, а щоб розрішити які-небудь гріхи, треба їх знати. Сам Господь дарував Церкві божественну владу зв’язувати та розв’язувати (Ін. 20, 22-23), і без сумніву, не з тією метою, щоб священики безвідповідально, а навпаки відпускали гріхи саме тим, кому можна їх відпустити, судячи з розкаяння та ступені їх гріховності, а не відпускати тим, котрі являться недостойними прощення, через нерозкаяність чи тяжкість своїх злочинів. «Я відкрив Тобі гріх свій, і не сховав був провини своєї. Я сказав був: Признаюся в проступках своїх перед Господом! і провину мого гріха Ти простив» (Пс. 31,5).
священик Павло Захарук
 
 (голосов: 0)
 
«    Декабрь 2010    »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
Логин
Пароль
 
 
 
Ноябрь 2010 (2)
Октябрь 2010 (42)
 
 
All Best Free

Обмен ссылками
PR >0 или ТиЦ > 100

 
 

Каталог сайтов. Зарегистрировать сайт бесплатно в каталог сайтов bogoslov.cv.ua

 

 
 
 
Кіцманська єпархія УПЦ КП© Православна Буковина 2010